Małgorzata Kotwica

Associate

Bio

Prawnik z ponad 9-letnim doświadczeniem w obsłudze prawnej podmiotów z branży informatycznej. Karierę zawodową rozpoczęła na stanowisku prawnika w wewnętrznym dziale prawnym jednego z integratorów z warszawskiego rynku IT, gdzie do jej codziennych obowiązków należały m.in. obsługa prawna pracodawcy w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, przygotowywanie umów z kontrahentami, doradztwo w zakresie realizacji kontraktów. Po ponad 5 latach Małgorzata postanowiła rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej, a jej klientami zostali zarówno wykonawcy, jak i zamawiający. Doradzała przy ubieganiu się i realizacji największych zamówień informatycznych w Polsce.

Autorka licznych planów działania mających doprowadzić klientów do uzyskania zamówień w postępowaniach, w których uczestniczą. Twórca dokumentacji przetargowej w postępowaniach, nadzorca nad prawidłowym przebiegiem prowadzenia postępowań.

Począwszy od 2013 r. wielokrotnie reprezentowała zarówno wykonawców, jak i zamawiających przed Krajową Izbą Odwoławczą


Powiązane newsy

Publikacje 1
04 sty 2022

Powszechna wada gwarancji wadialnych

„Każdy praktyk prawa zamówień publicznych doskonale wie, jak ważne jest prawidłowe złożenie wadium. O ile o prawidłowość wniesienia wadium w formie pieniądza nie jest trudno, o tyle złożenie bezbłędnej gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej jest bardziej skomplikowane.”

Wydarzenia 3
27 maj 2022

Zamówienia publiczne na dostawy i usługi IT

W programie:

  • Nowe rekomendacje UZP na zakup urządzeń komputerowych
  • Nowe rekomendacje UZP dotyczące zamówień publicznych na systemy informatyczne – wyzwania i aktualny stan prac
  • Wstępne konsultacje rynkowe dla zamówień na dostawy i usługi IT
  • Kryteria jakościowe oceny ofert dla rynku IT
  • Wysoka inflacja i wojna w Ukrainie jako powody zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego na dostawy i usługi IT
  • Zastrzeganie i dochodzenie kar umownych w umowach IT
28 sty 2022

Kongres Prawa Zamówień Publicznych w IT

W programie m.in.:

  • Opis przedmiotu zamówienia w przetargach IT – najczęstsze błędy zamawiających
  • Tajemnica przedsiębiorstwa – nowa linia orzecznicza Krajowej Izby Odwoławczej
  • Praktyczne aspekty przygotowania oferty w postępowaniach na zakup sprzętu i oprogramowania informatycznego
  • Jak nie zlecać usług utrzymania systemu informatycznego?
  • Korzystanie ze środków ochrony prawnej przez wykonawcę w praktyce
  • Odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy IT
  • Komponenty chmury w zamówieniach publicznych
  • Wolna ręka w zamówieniach IT, czyli zaproszenie do negocjacji jako nagroda w konkursie  – Małgorzata Kotwica

 

08 cze 2021

Zamówienia publiczne na dostawy i usługi z zakresu IT

W programie wydarzenia:

  • Elektronizacja zamówień publicznych od 1 stycznia 2021 r.
  • Nowe rekomendacje UZP w sprawie zakupu urządzeń komputerowych
  • Zamówienia publiczne w kontekście cyberbezpieczeństwa
  • Nowe rekomendacje UZP dotyczące zamówień publicznych na systemy informatyczne – wyzwania i aktualny stan prac
  • Kryteria oceny ofert dla rynku IT
  • Formuła konkursu w nowym pzp w kontekście zamówień IT
  • Umowy wdrożeniowe w świetle nowego pzp
Blog 8
04 paź 2022

Zmiany w reklamowaniu suplementów diety

W wykazie  prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów znalazły się założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Wynika z nich wprowadzenie szczegółowych zasad związanych z prezentacją i reklamowaniem suplementów diety. Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to IV kwartał 2022 r.

02 maj 2022

Opinia Prezesa UZP dotycząca możliwości zmiany umowy w sprawie zamówienia m.in. w kontekście wojny w Ukrainie i wysokiej inflacji

Gdy za naszą wschodnią granicą szaleje wojna, a ceny wciąż rosną, wykonywanie zamówień publicznych jest coraz trudniejsze. Wykonawcy niejednokrotnie próbują doprowadzić do zmian zawartych umów, w tym do podwyższenia wynagrodzenia, a zamawiający głowią się, czy takie zmiany są dopuszczalne. 25 marca 2022 r. na stronie UZP zamieszczono ważną opinię (dalej: „Opinia”), która zapewne pomoże niejednemu zamawiającemu w podjęciu decyzji o zmianie umowy.

23 lut 2022

Zmiana obligatoryjnej przesłanki wykluczenia z postępowania od 1 stycznia 2022 r. i zamieszanie z powodu braku przepisów intertemporalnych

Z dniem 1 stycznia 2022 r. wszedł w życie art. 10 ustawy z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r., poz. 2054; dalej: „Ustawa”), który wprowadził zmianę jednej z przesłanek wykluczenia z postępowania, tj. art. 108 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129). Niestety, w Ustawie zabrakło regulacji określających, czy do postępowań wszczętych przed 1 stycznia 2022 r. należy stosować przepis w dotychczasowym, czy też w nowym brzmieniu.

22 lut 2022

Wysoka inflacja jako powód zmiany wynagrodzenia w umowach zawartych na podstawie nowego i starego PZP

W ostatnim czasie wszyscy jesteśmy świadkami gwałtownego wzrostu cen, który stawia w niekorzystnej sytuacji również wykonawców związanych umowami zawartymi po przeprowadzeniu postępowań w reżimie PZP. W szczególnie trudnym położeniu znajdują się zwykle wykonawcy, którzy zawarli umowy na podstawie nowego PZP, ale na okres 12 miesięcy lub krótszy, a także ci, których umowa została zawarta w reżimie starego PZP.

15 gru 2021

Uwaga na gwarancje wadialne, czyli powszechny błąd w ich treści

Analiza treści wielu gwarancji wadialnych prowadzi do wniosku, że wciąż spora ich część może nie pozwolić zamawiającym na zatrzymanie wadium w przypadku zaistnienia ustawowej przesłanki do takiego zatrzymania, czego skutkiem – zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 Ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – powinno być odrzucenie oferty wykonawcy, który taką gwarancję złożył.

08 paź 2021

Kontrowersje wokół art. 117 ust. 4 PZP, czyli jak traktować oświadczenie o podziale prac pomiędzy poszczególnymi członkami konsorcjum

Ustawa z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129) w określonych przypadkach nałożyła na wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (tzw. konsorcjum) obowiązek składania oświadczenia o podziale prac pomiędzy poszczególnymi członkami. Ustawodawca nie przesądził jednak statusu prawnego takiego oświadczenia, co może powodować praktyczne problemy w stosowaniu nowych przepisów.

20 maj 2021

Klauzule abuzywne i podstawowe zasady dotyczące umów w sprawie zamówienia publicznego

Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 ze zm.), dalej: „PZP”  wprowadziła do polskiego porządku prawnego długo wyczekiwane zmiany w zakresie umów w sprawie zamówień publicznych. Potrzeba zmian w tym obszarze była przedmiotem licznych dyskusji, a zagadnienia związane z umowami (w tym z klauzulami abuzywnymi) należały do najczęściej poruszanych chociażby w toku konsultacji publicznych nad projektem PZP. Praktycy zamówień publicznych wskazywali na konieczność zrównoważenia pozycji stron umowy, co miało zachęcić wykonawców do składania ofert w postępowaniach, a tym samym zapewnić większą konkurencyjność postępowań i pozytywnie wpłynąć na efektywność oferty. Ponadto stosowana niejednokrotnie jednostronność postanowień umowy przekładała się też na trudności w jej realizacji przez wykonawcę, który obarczony licznymi ryzykami, nie wykonywał umowy zgodnie z jej wszystkimi warunkami. W efekcie zamawiający nie otrzymywali zamówienia na opisanych umowami warunkach, a obciążani karami wykonawcy zarabiali na nich znacznie mniej, niż początkowo zakładali, co stawało się przyczyną ich niechęci do udziału w kolejnych postępowaniach o udzielenie zamówienia. Negatywne skutki tego zjawiska odbijały się na zamawiających, którzy w organizowanych przez siebie postępowaniach obserwowali niskie liczby wpływających ofert.

24 lis 2020

Wytyczne CBA w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności (compliance) w sektorze publicznym

28 września 2020 r. Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA) zamieściło na swej stronie internetowej „Wytyczne w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności (compliance) w sektorze publicznym” (dalej: „Wytyczne”). Dokument ten stanowi swoiste wskazówki działania dla podmiotów publicznych w zakresie tworzenia i wdrażania efektywnych programów zgodności, a jego powstanie jest efektem przyjęcia 4.2. Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018-2020.

Poznaj nasz zespół

This site is registered on wpml.org as a development site.