Prawo dla influencera: Jak oznaczać treści reklamowe i być transparentnym wobec odbiorców?
W ubiegłym roku Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające dot. oznaczania przekazów reklamowych przez influencerów. Wzbudziło to wiele wątpliwości i pytań o to kto, kiedy i jak powinien stosować takie oznaczenia, aby nie zawieść zaufania odbiorców treści oraz nie narazić się na kary pieniężne. W drugim odcinku podcastu TKP on air. Prawo. Biznes. Technologia Michał Sobolewski rozmawia z Agnieszką Karcz o prawnych aspektach influencer marketingu.
Z podcastu dowiecie się Państwo m. in.:
- kim jest influencer?
- na czym polega specyfika influencer marketingu?
- jakie wątpliwości wobec działań influencerów podniósł Prezes UOKiK w postępowaniu wyjaśniającym?
- jakie obowiązki dla influencera wynikają z polskiego prawa i gdzie może szukać wskazówek, jak je spełnić?
- jakie rozwiązania dot. influencer marketingu wprowadzono w innych krajach?
Osoby zainteresowane tematem zapraszamy do lektury omawianych w podcaście materiałów:
- „Przewodnik po influencer marketing cz. I”, opracowany przez Grupę Roboczą IAB Polska
- Raport dot. wpływu influencerów na reklamę i ochronę konsumenta, przygotowany na zamówienie Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO)