W ubiegłym roku Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające dot. oznaczania przekazów reklamowych przez influencerów. Wzbudziło to wiele wątpliwości i pytań o to kto, kiedy i jak powinien stosować takie oznaczenia, aby nie zawieść zaufania odbiorców treści oraz nie narazić się na kary pieniężne. W drugim odcinku podcastu TKP on air. Prawo. Biznes. Technologia Michał Sobolewski rozmawia z Agnieszką Karcz o prawnych aspektach influencer marketingu.

Z podcastu dowiecie się Państwo m. in.:

  • kim jest influencer?
  • na czym polega specyfika influencer marketingu?
  • jakie wątpliwości wobec działań influencerów podniósł Prezes UOKiK w postępowaniu wyjaśniającym?
  • jakie obowiązki dla influencera wynikają z polskiego prawa i gdzie może szukać wskazówek, jak je spełnić?
  • jakie rozwiązania dot. influencer marketingu wprowadzono w innych krajach?

Osoby zainteresowane tematem zapraszamy do lektury omawianych w podcaście materiałów: