Reklama wyrobów medycznych – nowe obowiązki reklamodawców
Do konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie reklamy wyrobów medycznych.
Rozporządzenie będzie określać niezbędne dane, jakie powinna zawierać reklama wyrobu medycznego (inne niż nazwa lub nazwa handlowa) oraz sposób prezentowania takiej reklamy.
Zgodnie z art. 60 ust. 3 ustawy o wyrobach medycznych reklama wyrobu medycznego musi zawierać co najmniej nazwę lub nazwę handlową wyrobu oraz przewidziane zastosowanie wyrobu.
Zgodnie z projektem rozporządzenia w reklamie kierowanej do publicznej wiadomości powinny znaleźć się dodatkowe informacje, takie jak:
- przeciwwskazania do używania wyrobu,
- informacje o prawdopodobnych ryzykach związanych z używaniem wyrobu zgodnie z jego przewidzianym zastosowaniem,
- nazwa producenta i przedstawiciela.
Projekt rozporządzenia przewiduje także treści ostrzeżeń (wraz ze sposobem ich prezentowania), które muszę zostać zawarte w reklamie.
Przepisy przedstawione w projekcie rozporządzenia znajdą zastosowanie również w odniesieniu do miejsc wykonywania praktyki: lekarskiej, lekarsko-weterynaryjnej, pielęgniarskiej, położniczej lub fizjoterapeutycznej oraz w punktach felczerskich, punktach aptecznych i placówkach obrotu pozaaptecznego.
Rozporządzenie ma wejść w życie 1 stycznia 2023 r.
Treść rozporządzenia: https://lnkd.in/dbZ9JGwy