Prawa własności intelektualnej w grach wideo i gamingu – ochrona, naruszenia, ryzyka
11 lip 2022
W programie:
- Jakie prawa własności intelektualnej mogą być naruszone przez grę komputerową
- Sfery naruszenia praw autorskich, znaków towarowych, prawa do wizerunku i innych praw w grach wideo, ze szczególnym uwzględnieniem problemu tytułowania gier.
- Jakie elementy wcześniejszej twórczości i świata rzeczywistego mogą być wykorzystywane w grach bez ryzyka narażenia się na odpowiedzialność?
Naśladownictwo gier komputerowych i jego kwalifikacja – case study. - Czy elementy gry komputerowej można chronić patentem?
- Błędy w procesie tworzenia gry komputerowej tworzące ryzyka roszczeń osób trzecich.
- Rodzaje roszczeń, które mogą być podniesione i zagrożenia z nimi związane.
- Jak zabezpieczyć się przed występującymi ryzykami?
- Dobre praktyki w zakresie zabezpieczenia praw do twórczości własnych pracowników, współpracowników, a także członków zarządu.
- Dobre praktyki w procesie game developmentu.
- Clearing praw własności intelektualnej.
- Zabezpieczenia umowne – o czym należy pamiętać przy zawieraniu umów z uprawnionymi?
- Możliwość korzystania z praw własności intelektualnej bez konieczności zawarcia umowy.
- Case study.