Od ponad 20 lat tworzymy specjalistyczne zespoły przygotowane do obsługi prawnej najbardziej wymagających projektów biznesowychna rynku polskim
i międzynarodowym.
Newsroom
Szkolenie online: Niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy IT - co zrobić aby uniknąć sporu i jak się zachować w sytuacjach kolizyjnych pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym?
Szkolenie „Niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy IT – co zrobić aby uniknąć sporu i jak się zachować w sytuacjach kolizyjnych pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym” odbędzie się w dniu 28 lipca 2020 r.
Spotkanie podzielone zostanie na cztery główne części:
- Wdrożenie i serwis IT – jak uniknąć rozbieżności pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym;
- Warianty postępowania zmierzające do realnego wykonania zobowiązania (umowy) – jakie Roszczenia;
- Warianty postępowania zmierzające do rozwiązania umowy – kiedy i na jakich zasadach od umowy może odstąpić Wykonawca i Zamawiający;
- Proceduralne sposoby rozwiązywania sporów dotyczących wdrożenia i serwisu IT.
Wydarzenie poprowadzą eksperci z Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy – adw. Xawery Konarski i r.pr. Agnieszka Wachowska.
Training session: IT Systems Maintenance, Service and Development Contracts – Best Practices and Disputes
Unfortunately, it is often the case that when it comes to negotiating the provisions and managing the performance of contracts, IT System Maintenance, Service and Development Contracts are treated with less significance and gravity than IT System Implementation Contracts. Meanwhile, these contracts are key to ensuring an effective functioning of an organisation, and consume a major part of IT budgets. Maintenance contracts are usually long-term contracts, and therefore, it is all the more important that they properly stipulate the obligations and responsibilities of a Service Provider and a Client.
A workshop on IT Systems Maintenance, Service and Development Contracts – Best Practices and Disputes will be held in Warsaw on 7 July 2020.
The workshop will be held by Agnieszka Wachowska, Legal Advisor.
The organiser of the event is Centrum Promocji Informatyki.
Webinar: Cloud computing on the banking, payment and insurance markets. The most recent regulations. The first experiences.
You are very welcome to participate in a webinar entitled Cloud computing on the banking, payment and insurance markets. The most recent regulations. The first experiences. The event is organised by the Polish Chamber of Information Technology and Communications.
During the webinar there will be a discussion about practical aspects of the supervised companies using the services of processing data in a computing cloud. The speakers will focus on presenting the scope of the most recent changes in the approach of the Polish Financial Supervision Authority to cloud computing and assessing their impact on the activities of cloud service providers. Moreover, they will present examples of approach to the implementation of cloud solutions in individual organisations and key contractual provisions to which the entities from the banking, payment and insurance market should pay attention in order to secure their interests and meet the expectations of the Polish Financial Supervision Authority.
The event will be led by Jan Byrski, PhD hab., Professor of the Cracow University of Economics
More information about the event is available on the website of the organiser.
Warsztaty: Umowy wdrożeniowe na systemy IT
W dniach 25-26 czerwca 2020 r. odbędą się warsztaty pt. „Umowy wdrożeniowe na systemy IT”, których organizatorem jest Puls Biznesu.
W programie spotkania przewidziano następujące zagadnienia:
- jak przygotować dobrą umowę – przykłady modeli wdrożeń występujących na rynku
- jaka jest odpowiedzialność za niewykonanie oraz nienależyte wykonanie prac w praktyce umów IT
- jakiego zakresu odpowiedzialności od licencjodawcy lub od przenoszącego prawa należy wymagać?
- jakie są zmiany w ochronie tajemnicy przedsiębiorstwa a ochrona programów komputerowych
- o czym pomyśleć jeszcze przed negocjacjami umowy Agile
- jak chronić dane osobowe w chmurowych i nie chmurowych projektach wdrożeniowych IT
- jakie są wymogi ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa
- jakie są skutki wyjścia z umowy na wdrożenie systemu IT
- jak zrealizować wdrożenie IT zgodnie z budżetem, harmonogramem i przyjętymi wymaganiami – checklista Dostawców i Zamawiających
Podczas wydarzenia swoje prelekcje zaprezentują adw. Xawery Konarski (I dzień: „Odpowiedzialność dostawców usług IT za nienależyte wykonywanie umów”) i r.pr. Agnieszka Wachowska (I dzień: „Wdrożenie IT – jak przygotować dobrą umowę?”). Drugiego dnia nasi eksperci podsumują wydarzenie wspólnie omawiając temat „Jak zrealizować wdrożenie IT zgodnie z budżetem, harmonogramem i przyjętymi wymaganiami – checklista Dostawców i Zamawiających”.
Training session: non-performance or improper performance of IT Contract
Workshops on non-performance or improper performance of IT Contract – what to do to avoid disputes and what to do in conflict situations between the Contractor and the Client – will be held on 9 June 2020 in Warsaw.
The following issues will be discussed:
- IT implementation and maintenance – how to avoid disagreements between the Contractor and the Client
- Procedural options aimed at actual performance of the obligation (contract) – which claims
- Procedural options aimed at termination of the Contract – when and on what terms the Contractor and the Client may withdraw from the Contract
- Procedural ways to settle disputes regarding IT implementation and maintenance
We are pleased to announce that the lectures will be delivered by Agnieszka Wachowska, Legal Advisor and Xawery Konarski, Attorney-at-law
You are very welcome to participate!
Webinar: New obligations of Awarding Entities, organised by the Polish Chamber of Information Technology and Communications
On 9 June 2020, a free webinar entitled “New obligations of Awarding Entities” will be organised by the Polish Chamber of Information Technology and Communications.
The meeting will be led by Magdalena Szmalec, Product Owner / Business Director Marketplanet, and Tomasz Krzyżanowski, Attorney-at-Law from the Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy Law Firm.
During the webinar we will talk about the requirements imposed by the new regulations on public procurements. Our experts will discuss what awarding entities should remember about, among other things, we will address the topic involving the preparation of an analysis of needs and requirements or the preparation of documentation. A large part of the meeting will be devoted to electronisation of public procurements, reports from performance of a public contract, and new contract notices.
The webinar will be held between 11.00 a.m. and 11.45 a.m.
Do not hesitate to apply!
Szkolenie online: Zmiana i rozwiązanie umowy IT ze szczególnym uwzględnieniem umów zawieranym w sektorze publicznym
W dniu 25 czerwca 2020 r. odbędzie się szkolenie pt. „Zmiana i rozwiązanie umowy IT ze szczególnym uwzględnieniem umów zawieranym w sektorze publicznym”, którego organizatorem jest Centrum Promocji Informatyki.
Nawet najlepiej przemyślany projekt z zakresu IT nie wyeliminuje w całości ryzyk, nieprzewidzianych wyzwań lub napotykanych po drodze problemów, w tym nieprawidłowego wykonania kontraktu. Aby być na nie gotowym, należy odpowiednio określić procedurę zmiany umowy oraz jej rozwiązania. Celem wydarzenia jest kompleksowe przedstawienie problematyki prawnej dotyczącej zmiany i rozwiązania umowy IT.
Podczas spotkania zostaną szczegółowo omówione następujące zagadnienia:
- Co powoduje spór i może skutkować zmianą lub rozwiązaniem umowy IT
- Kiedy zachodzi potrzeba zmiany umowy lub jej rozwiązania?
- Zmiana umowy
- Rozwiązanie umowy
Szkolenie poprowadzą nasi eksperci: r.pr. Piotr Nepelski i r.pr. Joanna Stecyk
Więcej informacji na temat wydarzenia dostępnych jest na stronie organizatora (link).
Zapraszamy do udziału!
Webinarium: Problemy prawne zawierania umów w procesie produkcji filmowej
Serdecznie zapraszamy do udziału webinarium pt. „Problemy prawne zawierania umów w procesie produkcji filmowej”, które odbędzie się 25 czerwca 2020 r. o godzinie 11:00.
W programie spotkania m.in.:
- Pozyskiwanie praw do utworów uprzednio istniejących scenariusz oparty o utwór literacki (prawa autora, wydawcy);
- Filmy biograficzne;
- Prawne problemy koprodukcji, znaczenie prawa właściwego, jurysdykcji, arbitrażu.
Spotkanie poprowadzą: adw. Prof. dr hab. Elżbieta Traple, adw. Emilia Chmielewska, r.pr. dr Zbigniew Pinkalski.
Zapraszamy do rejestracji!
Webinarium: Przetwarzanie informacji o klientach i beneficjentach rzeczywistych w projekcie implementacji AMLD5
Serdeczne zapraszamy na webinarium pt „Przetwarzanie informacji o klientach i beneficjentach rzeczywistych w projekcie implementacji AMLD5″ organizowane przez Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji.
Spotkanie poprowadzi Maciej Miąsko, radca prawny z Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.
Celem webinarium jest przedstawienie nowych wymogów związanych z przetwarzaniem informacji przez instytucję obowiązane, wynikających z projektu nowelizacji przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML), której głównym celem jest wdrożenie w Polsce tzw. piątej dyrektywy AML. Podczas webinarium zostanie omówione m.in.:
- zmiany w środkach bezpieczeństwa finansowego w świetle projektu implementacji AMLD5, w tym w środkach uproszczonych i wzmożonych;
- wpływ projektowanej nowelizacji na zasady przetwarzania danych osobowych przez instytucje obowiązane.
Webinarium odbędzie się 24 czerwca 2020, godz. 11:00 – 11:45
Zapraszamy do Rejestracji!
Szkolenie online: Nowe Prawo Zamówień Publicznych
W imieniu Dziennika Rzeczpospolita oraz ekspertów z Kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu online pt. „Nowe Prawo Zamówień Publicznych (od 1 stycznia 2021) – praktyczny przewodnik dla Zamawiających i Wykonawców”, które odbędzie się 18 czerwca 2020 r.
Celem szkolenia jest zapoznanie zarówno Zamawiających jak i Wykonawców z nowymi zasadami i procedurami związanymi z zamówieniami publicznymi, które wprowadza ustawa Prawo Zamówień Publicznych z dnia 11 września 2019 r. Prelegenci porównają dotychczasowe zasady prowadzenia postępowania z przepisami, które wejdą w życie 1 stycznia 2021 roku. Poruszone zostaną również zagadnienia związane z regulacjami dotyczącymi rynku zamówień publicznych w związku z sytuacją epidemiczną COVID – 19.
Spotkanie poprowadzą: r.pr. Agnieszka Wachowska, r.pr. Tomasz Krzyżanowski, adw. Karolina Grochecka-Goljan, apl. radc. Wojciech Karwacki.
Zapraszamy do rejestracji!
Webinarium: Sądy ds. własności intelektualnej już od 1 lipca 2020?
17 czerwca 2020 r. od godziny 10:00 zapraszamy na bezpłatne webinarium pt. „Sądy ds. własności intelektualnej już od 1 lipca 2020 r.?”
Wszystko wskazuje na to, że od 1 lipca 2020 r. wejdzie w życie ustawa z 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 poz. 288, dalej: „Ustawa”). Wprowadzone w ustawie przepisy dotyczące postępowania w sprawach własności intelektualnej są nowelizacją, która pozwoli na zastosowanie szczególnego trybu orzekania w sprawach własności intelektualnej. W środowisku prawniczym wyrażana jest zgodna opinia, że w Polsce rozpoczną funkcjonowanie wyspecjalizowane sądy do spraw własności intelektualnej.
Podczas webinarium poruszymy między innymi następujące zagadnienia:
- jakie sprawy będą rozstrzygane przez te wyspecjalizowane sądy?
- gdzie sądy będą miały swoją lokalizację i ile ich będzie?
- nowe instrumenty procesowe ułatwiające dochodzenie roszczeń
- powództwa szczególne – instrumenty dla pozwanego
Zapraszamy do rejestracji!
Webinarium: Status i rola IOD w świetle najnowszych orzeczeń i stanowisk organów nadzorczych i sądów
Zapraszamy na webinarium pt. „Status i rola IOD w świetle najnowszych orzeczeń i stanowisk organów nadzorczych i sądów”, które odbędzie się 16 czerwca 2020 r.
Podczas webinarium przedstawimy przegląd najnowszych decyzji dotyczących statusu i roli IOD w organizacji i wnioski płynące z nich dla praktyki wykonywania funkcji IOD. Omówimy również (4) problematykę polis ubezpieczeniowych dla IOD, tj. jakie rodzaje polis są obecnie oferowane na rynku, czy warto posiadać taką polisę i przed czym ona faktycznie chroni.
W szczególności skupimy się na następujących sprawach:
1. Belgia: kara pieniężna nałożona na spółkę Proximus, w której wyjaśniono:
-
- czy IOD może pełnić funkcje compliance officera lub szefa działu audytu i zarządzania ryzykiem;
- jakie dodatkowe zadania i funkcje może pełnić IOD; jakie dodatkowe zadania i funkcje mogą powodować konflikt interesów w rozumieniu art. 38 ust. 6 RODO;
- co należy zrobić, aby uniknąć konfliktu interesów;
- czy konieczne jest posiadanie polityki zapobiegania konfliktowi interesów;
2. Niemcy: stanowisko bawarskiego organu nadzorczego, który wyjaśnia:
-
- czy organizacja może wyznaczyć więcej niż jednego IOD;
- czy IOD może mieć zastępcę;
- czy konieczne jest powołanie zespołu IOD i jaki jest jego status;
3. Niemcy: orzeczenie niemieckiego regionalnego sądu pracy, w którym rozstrzygnięto:
-
- co należy rozumieć pod pojęciem wiedzy fachowej wymaganej od IOD;
- czy IOD musi „znać się na wszystkim”;
- kiedy można odwołać IOD;
- kiedy odwołanie IOD będzie zasadne.